I dag gikk vi igjennom "sjekkliste for trippventiler" som er en sjekk som blir gjort to ganger i året. Da skulle vi kvitere ut om ventiler før og etter står i riktig posisjon og på noen trippventiler skulle vi sjekkes om var frigjort. Vi var en tur nede i kabelkanalen for inspeksjon. Vi hadde også lekkasjekontroll i konverteringa.
Dagens HMS:
Når vi skal ned i kabelkanalen
- Være to stykker
- Ta med O2-meter
- Vi har et skilt i kontrollrommet som viser at det er noen nede i kabelkanalen og dette snus når man går ned i kabelkanalen
Minsker faren hvis det skulle skje noe (hvis det skjer noe med den ene har den andre mulighet til å si ifra inn til kontrollrommet)
O2-meter:
Kan hindre ulykke (eks at noen svimer av pga oksygenmangel).
Skilt i kontrollrom:
Dette skiltet viser at noen er gått ned i kabelkanalen og hvis man ikke skulle få kontakt med de som har gått ned, vet man hvor man kan lete etter de.
Fredag (em) E-skift
I dag skaffet jeg meg litt informasjon til separasjonsprosjektet, både om avspennerene og luftetårnet. Vi hadde lekkasjekontroll i prosesskondensat-strippeanlegget. Vi var en tur i punkt L og byttet analysepunkt. Vi var en tur oppe på K-320 viftene og måtte sette på litt damp til radiatoren siden det var blitt litt kaldt. Vi justerte også litt på kjølevannet til oljekjøleren på en av vannvask-pumpene.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar